۲۳ اسفند ۱۳۸۵، ۱۱:۲۰

فعالیت رسانه ای ویژه و قوی برای معرفی اسلام ضروری است

سفیر تونس در تهران در جریان دیدار از نمایشگاه پیامبر اعظم(ص)با تأکید بر اینکه پیامبر اسلام مظهر و اسوه عشق ورزی، آزادی و آزادگی است، گفت: فعالیت رسانه ای ویژه و قوی برای معرفی اسلام ضروری است، این امر انعکاس جهانی اخبار مربوط به مسلمانان را تسهیل می کند .

به گزارش خبرگزاری مهر ، سفیر تونس در تهران در گفتگو با ستاد خبری نمایشگاه افزود : پیامبر اعظم در زمان خود مسیحیان و یهودیان را زیر چتر حمایت خود حفظ می کرد تا به راحتی زندگی کنند .

حاتم الصائم تصریح کرد: ما در کشور تونس سعی می کنیم این نوع آزادی عقیده را در بالاترین سطح آن حفظ کنیم و هیچ فرقی میان شیعه و سنی و ادیان دیگر قائل نباشیم ، چرا که این ویژگی پیامبر اعظم به عنوان مظهر وحدت بود .

وی در در مورد توهین آمیز گفت : من کاریکاتورهای غربی را ندیده ام و حاضر هم نیستم ببینم ، چرا که اقدام غربی ها و اعتقاد آنها به این شکل از آزادی برای توهین به شخصیتها ، فرقی ندارد که چه کسی باشد ، کاملا غلط است .

سفیر تونس در تهران برگزاری نمایشگاههایی نظیر نمایشگاه پیامبر اعظم را بسیار مفید به حال مسلمانان و ارزشمند برای معرفی چهره آن حضرت به جهانیان توصیف کرد .

الصائم مسلمانان را از مبادرت به اقدام تلافی جویانه در مقابل حرکت تخریبی غربی ها به چهره پیامبر اعظم برحذر داشت و گفت: ما باید در مقابل افراد جاهل هیچ اقدامی نکنیم و در مقابل افراد عاقل نیز باید به روشنگری بپردازیم . ما باید حتی به افراد جاهل خود نسبت به اسلام نیز آگاهی دهیم تا آن حضرت را بهتر بشناسند نمایندگان بدی برای این دین کامل نباشند .

سفیر تونس نقش رسانه های جهان اسلام را در این میان بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: رسانه ها در جهان اسلام باید بدانند آسمان برای پخش مطالب مفید آنها به منظور معرفی پیامبر اعظم و دین مبین اسلام آزاد است . پس باید در یک حرکت هماهنگ و قدرتمند برای معرفی چهره واقعی اسلام و مسائل آن اقدام کنید .

حاتم الصائم در پایان کمبود یک رسانه قوی در معرفی اسلام به جهان را یادآور شد و افزود: ما باید به عنوان نمونه مشکلات فلسطین در دیگر کشورهای بحران زده را به خوبی منعکس کنیم .

کد خبر 461156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha